المناهج

تعبير عن الطبيعة بالانجليزي

موضوع عن الطبيعة بالانجليزية

The great mountains that are around us, the sky that extends everywhere,

 the rocks, the water, and the atmosphere, all create what is called “nature”,

 which is of wonderful beauty, as it is rich in renewable resources, and nature

 supports life in its various forms on our planet.

And all living things in the world get support in their lives from nature,

 because nature is what works to direct the cycle of air,

 water and life between different things on earth, and it not only provides our basic

requirements for survival, but also provides raw materials to support the industries that

 the world works on Mainly speaking as well.

As population numbers are increasing dramatically in many parts of the world,

 resource use has now turned to depletion, in addition to this tremendous rates

 of air and environmental pollution, as industrial waste and uncontrolled use of vehicles,

 illegal logging, poaching of animals, and nuclear power plants And many others have

 contributed to disrupting the systems of nature and global warming.

تابع موضوع عن الطبيعة بالانجليزية

As a result, clubs, student and governmental organizations have taken

 measures to reduce the depletion of nature and the extinction of the life that supports it, including:

  • Adapting sustainable survival patterns.
  • Conservation of energy of all kinds.
  • Goods re-consumption and recycling.
  • Spread awareness among the people who live in our country.
    Switch to organic farming as much as possible.
    Reducing the use of vehicles that emit pollutants.
  • Afforestation intensified in many different areas.
  • Implement methods in order to meet the required minimum tree cover.

And history testifies to the extinction of large creatures the size

 of dinosaurs and the survival of small animals such as ants, and nature played a

constructive and destructive role in this through natural disasters, epidemics, natural crises,

 meaning that nature has well illustrated our need to preserve nature to continue life on Earth for our generations. Coming.

ترجمة موضوع عن الطبيعة بالانجليزية

إن الجبال الكبيرة التي توجد حولنا، والسماء التي تمتد في كل مكان، الصخور، المياه، والغلاف الجوي، جميعها تقوم بخلق ما يُسمى “بالطبيعة”، وهي ذات جمال خلاب، كما أنها غنية بموارد متجددة، وتقوم الطبيعة بدعم الحياة بصورها المختلفة فوق كوكبنا.

وكل الكائنات الحية في العالم تحصل على دعم في حياتها من الطبيعة، فالطبيعة هي التي تعمل على توجيه دورة الهواء والماء والحياة بين الأشياء المختلفة على الأرض، وهي لا توفر متطلباتنا الأساسية للبقاء قيد الحياة فقط، بل تقوم بتوفير المواد الخام لدعم الصناعات التي يعمل عليها العالم الحديث بصورة أساسية كذلك.

وبما أن أعداد السكان تتزايد بدرجة كبيرة في الكثير من أجزاء العالم، فقد تحول استخدام الموارد حاليًا لنضوب، فضلًا عن هذا المعدلات الهائلة للتلوث الجوي والبيئي، إذ أن النفايات الصناعية والاستخدام الذي لا يخضع إلى الرقابة للمركبات وقطع الأشجار غير القانوني والصيد الجائر للحيوانات ومحطات الطاقة النووية وغيرها الكثير قد ساهم في تعطيل نظم الطبيعة والاحتباس الحراري.

تابع ترجمة موضوع عن الطبيعة بالانجليزية

ونتيجة لهذا قد قامت الأندية والمنظمات الطلابية والحكومية باتخاذ تدابير من أجل الحد من استنفاذ الطبيعة وانقراض الحياة التي تدعمها، ومنها:

  • تكييف أنماط البقاء المستدامة.
  • المحفاظة على الطاقة بكل أنواعها.
  • إعادة استهلاك البضائع وإعادة تدويرها.
  • نشر الوعي لدى الأشخاص المقريين منا.
  • التحول إلى الزراعة العضوية بقدر المستطاع.
  • تقليل استخدام المركبات التي تبعث الملوثات.
  • تكثيف التشجير في العديد من المناطق المختلفة.
  • تنفيذ طرق من أجل تلبية الحد الأدنى من الغطاء الشجري المطلوب.

والتاريخ يشهد على انقراض كائنات كبيرة بحجم الديناصورات وبقاء حيوانات صغيرة مثل النمل، والطبيعة كان لها الدور البناء والهدام في ذلك من خلال الكوارث الطبيعية، الأوبئة، حالات الأزمات الطبيعية، أي أن الطبيعة قد أوضحت بصورة جيدة احتياجنا إلى المحفاظة على الطبيعة لمواصلة الحياة على الأرض لأجيالنا القادمة.

تعبير عن الطبيعة باللغة الانجليزية

Nature is the natural or material world in which we live, that is, it depicts life in general, and the word nature has been used in many uses today, and it often depicts wildlife and geology, and nature refers to things that humans have not changed, such as beaches, forests, rocks. Wild animals, hills, mountains, etc., when compared to human-made things such as factories, homes, and swimming pools.

Nature makes a person feel things that possess beauty and origin, which are not changed, but rather that they are something that occurred naturally, and in a more precise sense, they are referred to as natural.

Natural phenomena such as rain, winds, earthquakes, etc. are considered natural events that a person cannot change for any reason, and they also have their own effects on nature, which no matter can interfere with their occurrence or their consequences, as they are formed naturally and possesses a beauty that cannot be To be compared to any beauty that man has made with his own hands.

One of the most important things that makes the preservation of nature a must is that it is a gift from God and his blessings, and people bear the responsibility to preserve it in all its beauty, and not to deliberately destroy it for the sake of the benefit of individuals, because nature has its importance in existence and man cannot make any kind of major changes. We have to learn to admire this beauty, decorate it and always keep it.

ترجمة تعبير عن الطبيعة باللغة الانجليزية

إن الطبيعة هي العالم الطبيعي أو المادي الذي نعيش فيه، أي أنها تصور الحياة بصورة عامة، وقد استخدمت كلمة الطبيعة في الكثير من الاستخدامات اليوم، وهي غالبًا تقوم بتصوير الحياة البرية والجيولوجيا، وتدل الطبيعة على الأشياء التي لم يقم الإنسان يتغييرها كالشواطئ، الغابات، الصخور، الحيوانات البرية، التلال، الجبال وغيرها، وذلك عند مقارنتها بالأشياء التي صنعها الإنسان مثل المصانع والبيوت وحمامات السباحة.

والطبيعة تجعل الإنسان يشعر بالأشياء التي تمتلك جمال وأصل، والتي لم تتغير بل أنها الشيء الذي حدث بصورة طبيعية، وبمعنى أكثر دقة هي ما يُشار إليه على أنه طبيعي.

والظواهر الطبيعية كالأمطار، الرياح، الزلازل وغيرها تُعتبر أحداث طبيعية لا يستطيع الإنسان أن يُغييرها لأي سبب من الأسباب، كما أن لها آثارها الخاصة على الطبيعة والتي لا يُمكن لأي شخل أن يتدخل في حدوثها أو نتائجها، إذ أنها تكونت بشكل طبيعي، وتمتلك جمالًا لا يمكن أن يُقارن بأي جمال صنعه الإنسان بيديه.

ومن أهم ما يجعل المحافظة على الطبيعة من الأمور الواجبة هي أنها عطية من الله وبركاته، ويتحمل الأشخاص مسؤولية الحفاظ عليها بكل جمالها، وألا يتعمد تدميرها من أجل منفعة الأفراد، فالطبيعة لها أهميتها في الوجود ولا يمكن للإنسان أن يقوم بأي نوع من التغييرات الرئيسية، وينبغي علينا أن نتعلم الإعجاب بهذا الجمال وتزيينه والحفاظ عليه دائمًا.

السابق
موضوع تعبير عن نصائح الآباء للأبناء
التالي
تعبير شفوي عن أنت كما تريد